ثبت‌نام ۱.۴ میلیون نفر در ارتش کره شمالی-راهبرد معاصر
توافق کره‌جنوبی، ژاپن و آمریکا، برای همکاری علیه پیونگ یانگ ماجرای جان‌باختن اتباع غیرقانونی در مرز سراوان ترک نشست اتحادیه بین المجالس جهانی حین سخنرانی نماینده «کنست» پنتاگون: استقرار سامانه تاد در اسرائیل موقتی است باکو: به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد از قلمرو کشور تعرضی به همسایگان صورت گیرد افشای جزئیاتی از روابط ترامپ با پوتین نتانیاهو در گفتگو با ماکرون: با هرگونه توقف یکجانبه جنگ در لبنان مخالفم جهاد اسلامی و جبهه مردمی فلسطین: مقاومت آماده وارد کردن ضربات دردناک به دشمن است ادعای جدید نیویورک تایمز درباره احتمال حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای یا نفتی ایران + عکس پنتاگون: یک تیم نظامی آمریکا برای راه اندازی سامانه تاد وارد اسرائیل شد رسانه طالبان: داعش به دنبال بدنام کردن اسلام است «حیفا» جایگزین شهرسوخته شمونه می‌شود! مجتبی امانی در دیدار مخبر: بزودی به لبنان باز می‌گردم آغاز رزمایش مشترک روسیه و پاکستان عراقچی: تبادل پیام غیرمستقیم با آمریکا متوقف شده است

ثبت‌نام ۱.۴ میلیون نفر در ارتش کره شمالی

خبرگزاری مرکزی کره شمالی نوشت که تنها در این هفته، ۱.۴ میلیون جوان برای پیوستن به ارتش ثبت‌ نام کرده‌اند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 16
کد خبر: ۲۶۰۳۵۲

به گزارش راهبرد معاصر، در بحبوحه تشدید تنش‌ها در شبه‌جزیره کره، خبرگزاری مرکزی کره شمالی از ثبت نام ۱.۴ میلیون نفر در ارتش ظرف یک هفته اخیر خبر داد.

 

این رسانه نوشت: جوانان برای جنگیدن در نبردی مقدس برای از بین بردن دشمن با سلاح انقلاب مصمم هستند.

 

این خبر به فاصله دو روز پس از تشدید تنش‌ها بین کره شمالی و جنوبی منتشر شده است. کره شمالی پارسال نیز اعلام کرد که شهروندان این کشور برای جنگ علیه آمریکا داوطلبانه ثبت نام کرده‌اند.

 

پیونگ‌یانگ دیروز بخش‌هایی از جاده‌ها و خطوط آهن مرزی با کره جنوبی که در خاک کره شمالی واقع شده است را منفجر کرد. کره جنوبی در واکنش به این اقدام، تیر هشدار شلیک کرد.

 

کره شمالی همسایه جنوبی را به ارسال پهپاد به حریم هوایی پیونگ‌یانگ متهم کرده و علاوه بر این دو کشور در ماجرای بالون‌های حاوی زباله نیز مناقشه دارند. پیونگ‌یانگ تاکید کرده است که این بالون‌ها، واکنشی به اقدان مشابه کره جنوبی است.

 

خبرگزاری مرکزی کره شمالی در ادامه خبر ثبت نام نیرو در ارتش این کشور، نوشت: اگر جنگی در بگیرد، کره جنوبی از روی نقشه محو خواهد شد. از آنجا که آنها خواستار جنگ هستند، ما با کمال میل به وجودشان خاتمه دهیم./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار